måndag 21 oktober 2013

Tankar kring en framtid med fler..

Har kollat lite små korta stunder på första avsnittet av Polamory: Married and daiting.. Eftersom det är rätt vulgära scener till och från går det inte att kolla när dottern är närheten. Inte för att jag vill låtsas att det är något hemskt och onaturligt med det, men eftersom hon är inne i en period där hon härmar mycket av det hon hör. Tycker det kan vara lite olämpligt då.

Dock kommer det upp tusen miljoner tankar när jag ser det och jag funderar mycket på hur det skulle vara om jag faktiskt hittade en flickvän som det blev seriöst med och som flyttade in hit. Har pratat lite med hur mannen vill att det ska vara, vad som känns rätt för honom. Lite funderingar och tankar jag har och saker jag skulle vilja i så fall. Visst är det saker man få ta när det väl händer, men man måste ju ändå ha det i bakhuvudet inför en framtid. Så att man inte står där när det är nära att bli verklighet och måste komma upp med alla överenskommelser.

Hur som helst finns det vissa saker han vill som är lite obekvämt för mig, men som jag antar att jag måste acceptera för att han ska acceptera att det ska bo en annan människa med oss, en flickvän till mig. Dock verkar han inte helt främmande emot det jag tycker.. Fast vissa saker han pratar eller skämtar om funderar jag över om det egentligen är vad han vill, jag vet inte men jag får den känslan och det gör mig lite rädd. För det är saker jag inte skulle kunna acceptera och då är jag rädd att vårt förhållande går sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar