onsdag 4 juni 2014

Skrivet av mig på ett forum..

Jag har en dotter på två år som jag kommer förklara allt för när hon blir större. Just nu lever jag endast tillsammans med min man, men jag hoppas att i framtiden leva tillsammans med kvinna till som jag kommer ha ett förhållande med. Då min man inte är poly kommer han inte ha något förhållande till den kvinnan, så det blir ju inte triad på det sättet. Men jag kommer aldrig dölja för min dotter om jag träffar en tjej som jag inleder ett förhållande med, utan jag kommer förklara för henne att det är mammas flickvän och att mamma även är gift med pappa.

Sedan får man väl tackla hur samhället reagerar beroende på när dom får reda på det, kommer nog vara kämpigt men jag är beredd att ta den "smällen" eftersom det är så jag vill leva, det är det mitt hjärta längtar efter!

1 kommentar:

  1. Tänkte bara säga hej och att jag fortfarande följer din blogg även om jag varit ganska tyst ett tag. Härligt att höra att du inte vill dölja sånt för din dotter. Lycka till med allting, du är stark!

    SvaraRadera