onsdag 12 juni 2013

Liten förklaring.

Svårt att riktigt veta vart jag ska börja eftersom det är så mycket som bubblar inuti mig eftersom jag inte är öppen med detta så har jag det mesta inuti. Hur som helst är det i alla fall så att jag en person jag lever med just nu och har familj med, samtidigt som jag alltså vill ha en partner till av samma kön. Jag har länge vetat att jag vill ha två stycken älsklingar i mitt liv, men har bara sagt det på det sättet. För några veckor sedan hittade jag ett gammalt avsnitt av Outsiders när jag tittade igenom alla säsonger och det handlade om polygami, då slog det mig att dom pratade om mig. Så efter avsnittet satte jag mig vid datorn och sökte för att veta mer om det.

Hittade inte så mycket på svenska men tillräckligt för att jag skulle få lite mer förståelse för det. Dock insåg jag att jag inte vill kalla det jag känner för polygami eftersom det är månggifte och i Sverige är olagligt. Jag vill inte vara gift med mer än den partner jag nu lever tillsammans med. Så jag är mer inne på det polyamorösa planet.

Att vara polyamorös innebär att ha förmågan att känna romantisk kärlek till mer än en person åt gången. För att vara polyamorös krävs inte att man praktiserar det, det vill säga är kär i flera samtidigt, det definierande är att personen som betecknar sig som polyamorös känner att dess kärlek inte behöver vara begränsad till en enda person. Det är också fullt möjligt att vara asexuell och polyamorös, eftersom det handlar om känslor och inte sexuella handlingar.

Så det är vad jag känner är rätt för mig. Jag vill ha två partners som jag har känslor för. Däremot så har jag ett antal sexpartners som jag träffar. Såklart alltid med min livspartners vetskap om det. Många av dom jag träffar för sex umgås vi även med som vänner. Så det är inget fel med det. Och min livspartner har helt accepterat att jag vill ha en flickvän samtidigt som jag lever med honom och han uppmuntrar mig att hitta någon eftersom han vet att jag skulle bli än mer lycklig av det.

Tyvärr så är det så att jag under dessa år vi varit tillsammans letat efter någon som vill vara min flickvän även att jag har redan har en livspartner. Till en början är dom flesta intresserade, men sedan blir det alltid så att dom verkar tycka det är lite för lustigt, så dom tackar alltid nej innan dom ens har träffat mig i verkligheten. Det känns alltid lika surt och hugger faktiskt lite i hjärtat eftersom jag har börjat utveckla känslor för tjejerna. Fast det är bara kliva upp och ta nya tag, så tills nästa gång kanske man i alla fall hinner fram till en dejt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar