söndag 8 september 2013

Mysigt.

Igår var min fina flickvän över en liten stund på kvällen. Vi hittade inte på så mycket, utan hon låg i min famn och vi tittade på tv. Dock duger det helt klart för mig och ovanligt nog känns det inte alls dumt att dottern är närvarande. Hon är ju så liten att hon ändå inte förstår hela innebörden. Däremot förstår hon när vi kramas och pussas, för då vill hon också vara med. Har jag pussat min flickvän och dottern har sett, kommer hon fram till mig och ska också ha en puss, vilket är väldigt gulligt.

Första dagen hon var över och vi låg ner i soffan och jag höll om J så kom dottern upp och la sig på/mellan oss och ville vara med och mysa. Hon är helt klart charmig och jag känner att om hon växer upp med detta så kommer det nog vara helt okej.

Är dock lite svårare med min mans son, eftersom ha ingenting vet och vi har valt att inte ta upp det som det ser ut nu. Så måste man se till så att inte han kan råka se något och så vidare. Rätt jobbigt, men samtidigt gäller det ju för alla andra utanför hemmet ändå. Så det är bara koppla bort att han är så nära som han är, eftersom han ändå är här så sällan.

Allt känns i alla fall bra hittills och extremt bra med att dottern inte verkar ta illa upp av att se något, utan snarare vill vara med och kommer så bra överens med J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar