onsdag 12 juni 2013

Mitt ex.

Har sedan någon vecka fått kontakt med ett ex till mig som jag fortfarande hyser känslor för. Hennes och mitt förhållande han aldrig riktigt början innan det fick ett konstigt och hastigt slut. Så det känns som mycket togs ifrån chansen jag hade med henne. Både hon och jag känner att det kunde blivit så mycket mer. När jag ser henne på bild känner jag fortfarande mitt hjärta slå snabbare och pulsen öka. Hon är den av mina flickvänner, som trots den korta tiden, betytt mest för mig.

Trots det fem åren som gått sedan vi var tillsammans och utan någon kontakt hade jag gjort vad som helst för att ha henne nära igen och vara hennes flickvän åter igen. Har nyligen berättat för henne att jag får ha en flickvän även att jag har min livspartner och hon tog det faktiskt bra. Var väldigt rädd att hon skulle tycka att jag var ett freak eller något. Däremot hade jag oturen att hon inte kan leva så, vilket faktiskt gjorde hemskt ont i mitt hjärta.

Trots att hon nekat att vilja vara min flickvän så flörtar vi med varandra rätt mycket. Hon upprepar ändå emellanåt att jag ska vara trogen min partner eftersom vi inom en snar framtid även ska gifta oss. Jag har då förklarat hur vår situation ser ut och att jag inte är otrogen eftersom min partner vet om att. Den slutgiltiga saken är i alla fall att jag trots att ha blivit nekad ska försöka få till en träff med mitt ex, för att se om det skulle skapa mer känslor och hon kanske skulle kunna acceptera situationen som den är.

Eftersom vi båda hyser starka känslor för varandra ännu och inte tycker att vårt förhållande fick en ärlig chans, hoppas jag att turen kan finnas på min sida och att hon kanske vill bi min flickvän. Tiden får utvisa det, men under tiden så gör jag allt för att få henne att förstå vad hon faktiskt betyder för mig. Samtidigt letar jag såklart efter andra tjejer som man kan inleda en vänskap till, som ett första steg, och se om det kanske leder till mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar