lördag 31 augusti 2013

Att släppa taget.

En sak jag aldrig har förstått meningen med, är när någon visar intresse för att i nästa stund helt vända blad och inte verka intresserad alls.Då är det väl bättre att från första början inte leda någon annan emot falska förhoppningar. M som jag tidigare pratade om är i alla fall ute ut mitt liv som annat än bara en vän, vilket verkligen gör ont. När en personer visar intresse och har gjort till och från i så många år och sedan helt plötsligt när man visar känslor tillbaka drar sig undan. För att i nästa stund när man mer och ursäkt och säger att man inte ska flörta, har tid att både umgås och verkar mer glad och intresserad av mitt liv.

Dessa personer vet jag inte riktigt hur jag ska hantera? För att mina känslor försvinner inte bara över några dagar, så när jag är nära henne måste jag hålla igen och låtsas att det är okej så som vi har det. När det egentligt gör ont i mig och varje gång hon tittar på mig och speciellt ler så vill jag bara kyssa henne.

Svåra stunder och svåra val är något som många gånger står framför oss. Fast denna gång tror jag att jag får låta allt svalna och fortsätta ha henne som vän. Fast jag tänker ta det lugnt med flickor ett tag framöver. Koncentrera mig mer på hemmet, familjen och skolan. Så får vi se om någon dyker upp när jag minst anar det som faktiskt vill ha mig och inte bara pratar om det, och kanske det finns chans för något seriöst när jag inte letar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar